Iğdır Üniversitesi

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

Kurum İçi Değerlendirme Raporu
2024

 

Misyon 

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Misyonumuz; ilk kayıttan mezuniyete kadar geçen sürecin tüm aşamalarında üniversitemizde öğrenim gören tüm öğrencilerin sorunsuz bir öğrenim hayatı sürdürebilmeleri için uygun teknolojiyi ve yöntemleri kullanarak en kısa zamanda, sağlıklı bir şekilde yürütülmesi ve öğrencilerin olumlu kanaatle üniversitemizden ayrılmalarını sağlamak. 

Vizyon 

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Vizyonumuz; sürekli gelişen bilgi ve teknolojileri kullanarak, uluslararası standartlarda hizmet vermek güler yüzlü bir ifadeyle güvenli ve en kısa zamanda bilgi ve belge hizmeti sunan. Öğrenci, öğretim elemanı ve personelin memnuniyetini ön plana çıkaran, öğrenci işlerinde Türkiye Üniversiteleri arasında yerimizi alıp, ülke çapında örnek ve farklı bir birim olmaktır.



B.2. Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme Öğretme ve Değerlendirme) 
B.2.3. Öğrenci kabulü, önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesi* 


Öğrenci kabulü̈, önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesine ilişkin sureciler izlenmekte, iyileştirilmekte ve güncellemeler ilan edilmektedir. 

Olgunluk Düzeyi: 4 

  •  Öğrenci kabulü, önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesine ilişkin ilke ve kurallar 

​- Özel Öğrenci Yönergesi İçin tıklayınız. 

file:///C:/Users/Casper/Downloads/igdir-univ-ozel-ogrenci-yonergesi.pdf 

​- Uluslararası Öğrenci Kabulü İçin tıklayınız. 

file:///C:/Users/Bilgisayar/Downloads/42014_yonergesi.pdf

​- Yabancı Uyruklu Başvuru Kabul ve Kayıt Yönergesi İçin tıklayınız 

file:///C:/Users/Casper/Downloads/yabanci-uyruklu-lisansustu-ogrenci-27-08-2024.pdf 

- Iğdır Üniversitesi Ön lisans-Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği İçin tıklayınız.

 file:///C:/Users/Casper/Downloads/igdir-universitesi-onlisans-ve-lisans-egitim-ogretim-sinavyonetmenligi-2024%20%20(14).pdf 

​- Muafiyet ve İntibak İşlemleri İçin tıklayınız. 

file:///C:/Users/Casper/Downloads/muafiyet-ve-intibak-islemleri-yonergesi%20(15).pdf 

  • ​Önceki öğrenmelerin tanınmasında öğrenci iş yükü temelli kredilerin kullanıldığına dair belgeler 

​- Muafiyet ve İntibak İşlemleri İçin tıklayınız. 

file:///C:/Users/Casper/Downloads/muafiyet-ve-intibak-islemleri-yonergesi%20(15).pdf 

- Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik İçin tıklayınız.

 https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13948&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 

  • ​Uygulamaların tanımlı süreçlerle uyumuna ve sürekliliğine ilişkin kanıtlar, 

​- Iğdır Üniversitesi Uzaktan Öğretim Uygulama Ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği İçin tıklayınız

 file:///C:/Users/Casper/Downloads/324UZEM.pdf 

- Iğdır Üniversitesi Dijital Eğitim Koordinatörlüğü Yönergesi İçin tıklayınız.

 file:///C:/Users/Casper/Downloads/dijital-egitim-koordinatorlugu-yonergesi.pdf  

- Iğdır Üniversitesi Yaz Okulu Yönergesi İçin tıklayınız. 

file:///C:/Users/Casper/Downloads/igdir-univ-yaz-okulu-yonergesi%20(1).pdf 

Paydaşların bilgilendirildiği mekanizmalar 

- 2024/2025 Güz Yarıyılı Kurumlar arası Yatay Geçiş Duyurusu tıklayınız. 

https://oidb.igdir.edu.tr/blog/duyurular-oidb-igdir-edu-tr-9/2024-2025-guz-donemi-kurumlararasyatay-gecis-1238 

- 2024/2025 Güz Yarıyılı Merkezi Yerleştirme Puanı (Ek Madde-1) İle Yatay Geçiş Duyurusu tıklayınız.

 https://oidb.igdir.edu.tr/blog/duyurular-oidb-igdir-edu-tr-9/2024-2025-guz-donemi-merkeziyerlestirme-puanyla-yatay-gecis-1237 

- Yükseköğretim Kontenjanları İle İlgili Duyuru tıklayınız. 

https://oidb.igdir.edu.tr/blog/duyurular-oidb-igdir-edu-tr-9/yuksekogretim-kontenjanlar-ile-ilgiliduyuru-1793 

​- Iğdır Üniversitesi Önlisans Lisans Kontenjanları İle İlgili Duyuru İçin tıklayınız. 

https://oidb.igdir.edu.tr/blog/duyurular-oidb-igdir-edu-tr-9/igdr-universitesi-onlisans-lisanskontenjanlar-ile-ilgili-duyuru-1791 

​- Güzel Sanatlar Fakültesi Özel Yetenek Sınavları Kılavuzu İle İlgili Duyuru tıklayınız.

 https://www.igdir.edu.tr/blog/duyurular-7/guzel-sanatlar-fakultesi-ozel-yetenek-snavlaryonergesi2024-2025-ozel-yetenek-snavlar-klavuzlar-1176 

- Yabancı Uyruklu Öğrenci Kayıtları Hakkında Duyuru İçin tıklayınız. 

https://intstudent.igdir.edu.tr/ 

- 2024/2025 Eğitim Öğretim Yılı Harç Ücretleri İle İlgili Duyuru tıklayınız. 

https://sks.igdir.edu.tr/en_GB/harc-ucretleri-1 

​- 2024/2025 Eğitim Öğretim Yılında Üniversitemize İlk Kez Kayıt Yapacak Olan Öğrencilerimiz İçin Duyuru tıklayınız. 

https://oidb.igdir.edu.tr/blog/duyurular-oidb-igdir-edu-tr-9/2024-2025-egitim-ogretim-yilinda-ilkkez-kayit-yapacak-ogrencilerin-dikkatine-61 

- 2024/2025 Eğitim Öğretim Yılı Ders Kayıtları Hakkında Duyuru tıklayınız. 

https://oidb.igdir.edu.tr/blog/duyurular-oidb-igdir-edu-tr-9/ders-kayitlanma-nasil-yapilir-1366 

- 2024/2025 Eğitim Öğretim Yılında 2. Ek Yerleştirme İle Üniversitemizi Kazanan Öğrenciler İçin Duyuru tıklayınız. 

https://oidb.igdir.edu.tr/blog/duyurular-oidb-igdir-edu-tr-9/yks-ek-yerlestirmeyle-universitemizikazanan-ogrencilerin-dikkatine-1349



  B.2. Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme Öğretme ve Değerlendirme). 

  B.2.4. Yeterliliklerin sertifikalandırılması ve diploma

Kurumun genelinde diploma onayı ve diğer yeterliliklerin sertifikalandırılmasına ilişkin uygulamalar bulunmaktadır. 

Olgunluk Düzeyi: 3 

  •  Öğrencinin akademik ve kariyer gelişimini izlemek, diploma onayı ve yeterliliklerin sertifikalandırılmasına ilişkin tanımlı süreçler ve mevcut uygulamalar 

- Iğdır Üniversitesi Diploma, Diploma Eki Ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge İçin tıklayınız

 file:///C:/Users/Casper/Downloads/Diploma%20Y%C3%B6nergesi%20En%20Son%20(1).pdf 

- Iğdır Üniversitesi Uzaktan Öğretim Uygulama Ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği tıklayınız.

 file:///C:/Users/Casper/Downloads/324UZEM%20(2).pdf 

​- Merkezi yerleştirmeyle gelen öğrenci grupları dışında kalan yatay geçiş, yabancı uyruklu öğrenci sınavı (YÖS), çift anadal programı (ÇAP), yandal öğrenci kabullerinde uygulanan kriterler 

- Çift Anadal ve Yandal Yönergesi İçin tıklayınız. 

file:///C:/Users/Casper/Downloads/igdir-univ-cift-anadal-ve-yandal-programi-yonergesi%20(1).pdf 

- Iğdır Üniversitesi Kurum İçi Kurumlar Arası Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönerge İçin tıklayınız

 file:///C:/Users/Casper/Downloads/igdir-universitesi-kurum-ici-ve-kurumlar-arasi-yatay-gecisesaslarina-iliskin-yonerge-q.pdf 

​- Iğdır Üniversitesi Uluslar Arası Öğrenci Sınav Yönergesi İçin tıklayınız.

 file:///C:/Users/Casper/Downloads/uluslararasi-ogrenci-sinav-yonergesi-iyos-%20(2).pdf 

- Öğrenci iş yükü kredisinin değişim programlarında herhangi bir ek çalışmaya gerek kalmaksızın tanındığını gösteren belgeler 

​- YÖK’ün Yatay Geçiş İle İlgili Duyurusu İçin tıklayınız. 

https://yoksis.yok.gov.tr/websitesi/kontenjan/yatayGecis.zul 



D.1. Toplumsal Katkı Stratejisi 

D.1.1. Toplumsal katkı politikası, hedefleri ve stratejisi 

Kurumun toplumsal katkı politikası, hedefleri ve stratejisi bulunmamaktadır 

Olgunluk Düzeyi: 1

  • Toplumsal katkı politikası, stratejisi ve hedefleri 

- 2021-2025 Yılları Arası Stratejik Plan İçin tıklayınız.

https://strateji.igdir.edu.tr/2021-2025-donemi-stratejik-plan 

Üniversitenin toplumsal katkı süreçlerinde belirlenen öncelikli alanlarının listesi ve nasıl belirlendiğine dair belgeler YOK 

  • Toplumsal katkı stratejisi ile uyumlu uygulama örnekleri 

YOK 

  • Paydaş katılımına ilişkin kanıtlar 

YOK 

  • Toplumsal katkı politika, strateji ve hedeflerinin izlenmesi ve iyileştirilmesine ilişkin kanıtlar 

YOK 

  • Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra; kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin kanıtlar 

YOK  



D.1. Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları 

D.1.1. Toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi 

Kurumda toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısına ilişkin bir planlama bulunmamaktadır.

  Olgunluk Düzeyi: 1

  •  Toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi ve organizasyon yapısı 

YOK 

  •  Toplumsal katkı yönetişim modeli 

YOK 

  •  Toplumsal katkı faaliyetlerini yürüten birimler ve uygulama örnekleri 

YOK 

  •  Toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısının işlerliğine ilişkin izleme ve iyileştirme kanıtları 

YOK 

  •  Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra; kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin kanıtlar

YOK 



  D.1. Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları 

  D.1.2. Kaynaklar 

Kurumun toplumsal katkı faaliyetlerini sürdürebilmesi için yeterli kaynağı bulunmamaktadır. 

Olgunluk Düzeyi: 1 

  •  Toplumsal katkı faaliyetlerini yürüten araştırma ve uygulama merkezleri ve diğer birimler 

- Iğdır Üniversitesi Uygulama ve Araştırma Merkezleri Linki İçin tıklayınız. 

https://www.igdir.edu.tr/uygulama-ve-arastirma-merkezleri 

  •  Toplumsal katkı çalışmalarına ayrılan bütçe ve yıllar içinde değişimi 

YOK 

  •  Toplumsal katkı kaynaklarının toplumsal katkı stratejisi doğrultusunda yönetildiğini gösteren kanıtlar 

YOK 

  •  Toplumsal katkı kaynaklarının çeşitliliği ve yeterliliğinin izlendiğine ve iyileştirildiğine ilişkin kanıtlar 

YOK 

  •  Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra; kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin kanıtlar 

YOK 



D.2. Toplumsal Katkı Performansı 

D.2.1.Toplumsal katkı performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi 

Kurumda toplumsal katkı performansının izlenmesine ve değerlendirmesine yönelik mekanizmalar bulunmamaktadır. 

Olgunluk Düzeyi: 1 

  •  Toplumsal katkı performansını izlemek üzere geçerli olan tanımlı süreçler 

- 2021-2025 Yılları Arası Stratejik Plan İçin tıklayınız. 

https://strateji.igdir.edu.tr/2021-2025-donemi-stratejik-plan 

  •  Toplumsal katkı hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığını izlemek üzere oluşturulan mekanizmalar 

YOK 

  •  Paydaş geri bildirimleri 

YOK 

  •  Toplumsal katkı performansının izlenmesine ve iyileştirilmesine ilişkin kanıtlar 

YOK 

  •  Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra; kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin kanıtlar 

YOK