2023-2024 Bahar Dönemi Merkezi Yerleştirme Puanıyla Yatay Geçiş

2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANINA GÖREYATAY GEÇİŞ DUYURUSU

     Üniversitemiz programlarına 22-26 OCAK 2024 tarihleri arasında yatay geçiş başvurusu yapılabilir. Başvuruda bulunacak olanların kayıtlı oldukları yıldaki merkezi (ÖSYS) yerleştirme puanının, Üniversitemiz programlarının taban puanına eşit veya yüksek olması gerekmektedir.

1)-Başvuru yapılabilecek lisans-ön lisans programları her bir sınıf için var olan kontenjanın %20  kadar öğrenci alımı yapılacaktır. 

2)-Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın uygulama esaslarına ilişkin 08/01/2015 Yükseköğretim Yürütme Kurulu Kararına ulaşmak için ekteki belgelere bakınız. (TIKLAYINIZ) 

3)-Daha önce Yatay Geçiş Yönetmelik Ek Madde-1 Uygulama Esaslarına göre yatay geçiş yapmadığına dair Taahhütname için ekte bulunan belgeye bakınız. (TIKLAYINIZ) 

4)- Yatay Geçiş Takvimi için ekteki belgelere bakınız.  (TIKLAYINIZ

5)- Başvuru Dilekçesi için ekteki belgelere bakınız. (TIKLAYINIZ

6)- Merkezi Yerleştirme Puanıyla Yatay Geçiş Kontenjanları için ekteki belgelere bakınız. (TIKLAYINIZ 

 

Başvuru İçin Gerekli Belgeler:

1)-Adayın halen kayıtlı bulunduğu üniversiteden aldığı onaylı Öğrenci Belgesi.

2)-Nüfus Cüzdanının arkalı önlü Fotokopisi.

3)-Adayın halen kayıtlı olduğu üniversiteye/programa kayıt yaptırdığı yıla ait ÖSYS Sonuç Belgesi, Yerleştirme Sonuç Belgesi internet çıktısı.

4)-Onaylı Not Durum Çizelgesi (Transkript) ile Onaylı Ders İçeriği (Öğrencinin Geldiği Üniversitenin Web Sayfasındaki Ders İçeriği)

5) Daha önce Yatay Geçiş Yönetmelik Ek Madde-1 Uygulama Esaslarına göre yatay geçiş yapmadığına dair Taahhütname.

 

NOT: Öğrenci tarafından yazılan Başvuru Dilekçesine yukarıda belirtilen belgeler eklenerek, 22-26 OCAK 2024 tarihleri arasında yatay geçiş yapılmak istenen fakülteye/meslek yüksekokulana bizzat başvuru yapılması gerekmektedir. Ancak posta ile veya bir başkası tarafından istenen belgeler tamam olmak koşulu ile başvuru yapılabilir. Eksik belgeli başvurular ile postadaki/kargodaki gecikmeler değerlendirmeye alınmaz, başvurunun kabul edilmemesinden Üniversitemiz sorumlu tutulamaz.

 

Kesin Kayıt Tarihleri ve Kayıt Yeri:

Kayıt yaptırmaları uygun görülen öğrencilerin kayıtları 01-06 ŞUBAT 2024 tarihleri arasında; şahsi veya onaylı vekalet olarak Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gelmeleri halinde yapılacaktır. Kabul edildiği bildirilen ancak şahsi olarak gelip kaydını yaptırmayan öğrencilerin kayıtları yapılmayacaktır.

Kesin Kayıt İçin Gerekli Belgeler:

1)- 1 adet 4.5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf. (Fotoğrafların arkasına T.C. Kimlik No, Öğrenci Numarası, Adı ve Soyadı yazılacaktır.)

2)-29 yaşını tamamlayan erkek öğrencilerden askerlikle ilişiği olmadığını gösterir belge.

3) Öğrencinin Yatay Geçişine Engel Bir Durumun Olmadığına Dair Kendi Kurumundan Almış Olduğu Belge

4)-Kayıtlı olduğu üniversiteye ait öğrenci kimlik kartı. (İlgili üniversiteye kesin  kayıttan sonra resmi yazı ekinde gönderilecektir.)

 

NOT: Üniversitemize başvurusu kabul edilen ve kesin kaydını yaptıran öğrencilerin halen kayıtlı oldukları üniversitelerden ilişiklerinin kesilerek dosyalarının gönderilmesi resmi yazı ile istenecektir. Ayrıca, öğrencilerin önceden ilişik kesmeleri gerekmemektedir.


2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDA İLK KEZ KAYIT YAPACAK ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE!